Location based marketing blog

Column – Via de nieuwsbrief van Axios over mediatrends werd ik gewezen op de trend dat publishers weer terugkeren naar het ‘open web’. Weg van de ‘walled gardens’ van Facebook en andere social media. Weer terug naar het goede oude internet, waar content bereikbaar is via elke browser en waar je er niet voor hoeft […]...

Kunnen de 7 gouden regels van klantvriendelijkheid bedrijfsgroei voorspellen? Deze vraag stond centraal in het MarketResponse-afstudeeronderzoek van Stan Groenhuis, student Management, Economics & Consumer Studies. Het antwoord: ja, dit is mogelijk. Beloftes nakomen en fouten toegeven blijken de belangrijkste voorspellers te zijn. Sinds 2007 wordt jaarlijks het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland verkozen. In ons onderzoek […]...

Een paar maanden terug keek ik met groeiende verbazing naar mijn scherm. De reden? Eén van mijn eigen artikelen op Frankwatching. Het taalverschil tussen Vlaanderen en Nederland is blijkbaar een thema waar velen een mening over hebben. Wat ik daarvan leerde, deel ik in een nieuw artikel. Goed, artikelen schrijven doe ik vaker. Zo vaak […]...

Wat is copywriting? Laten we beginnen met wat het NIET is. Want ondanks dat ieder bedrijf op deze planeet copywriting nodig heeft, blijft het mij verbazen hoeveel misverstanden er bestaan over wat een copywriter doet en hoe ze werken. Vandaag maak ik een einde aan al de zelfverzonnen sprookjes en aanverwante weetjes over dit prachtige […]...

De backlog begint op te drogen, er staan geen grote en spannende features in het vooruitzicht. Alles kan natuurlijk altijd beter, maar jouw website of platform is eigenlijk al goed. Wat nu? Blijven optimaliseren! Meestal zie ik productteams één van de volgende twee dingen doen: achterover zitten, in ‘beheermodus’ gaan en niet meer naar hun […]...

De paginatitel en meta-omschrijving zijn vaak de eerste stukjes tekst die een bezoeker ziet als ‘ie iets intikt in de zoekmachine. Je weet wel, die blauwe titel en dat grijze stukje tekst eronder in Google. Deze stukjes tekst vertellen Google, maar vooral je potentiële klant, waar de pagina achter de klik over gaat. Je wil […]...

Bij de start van een optimalisatieproces op de website, wil je graag weten wanneer het proces afgerond is. Bij de meeste producten of diensten is het immers zo dat je afspreekt wat een product of dienst na een bepaalde periode oplevert. Een veelgestelde vraag is dan ook: wanneer ben je klaar met A/B-testen? Het antwoord […]...

Bij de start van een optimalisatieproces op de website, wil je graag weten wanneer het proces afgerond is. Bij de meeste producten of diensten is het immers zo dat je afspreekt wat een product of dienst na een bepaalde periode oplevert. Een veelgestelde vraag is dan ook: wanneer ben je klaar met A/B-testen? Het antwoord […]...

Als contentmaker ben ik gek op tekst en taal. Maar dat geldt niet voor iedereen. Veel Nederlanders lezen juist steeds slechter.* Bovendien lezen mensen online teksten anders dan tekst op papier. Wat zijn de belangrijkste verschillen? En welke tips kun je daaruit halen voor het schrijven van online teksten die je lezer wél leest? Eind […]...

Het is tegenwoordig een open deur om te zeggen dat de manier van (samen)werken flink aan het veranderen is. De digitalisering die al gestaag grip kreeg op onze werkwijzen is vorig jaar in een gigantische stroomversnelling geraakt in 2020. Plotseling was thuiswerken niet langer een optie, maar voor veel mensen een verplichting. Met een explosieve […]...