Location based marketing blog

Ik zal de laatste zijn die zegt dat het niet belangrijk is om zichtbaar te zijn op social media en een goede merknaam op te bouwen. Echter, ik ben wel van mening dat dit alleen niet volstaat. Je zult namelijk ook zelf actief een community moeten opbouwen op je eigen kanaal. In dit artikel leg […]...

Veel customer service tickets, annuleringen, wijzigingen in boekingen, terugbetalingsverzoeken, informatieaanvragen… Klantenservice-medewerkers hebben zich in sneltreinvaart moeten aanpassen. En dat alles wordt (vaak) gemanaged vanaf de thuiswerkplek. Welke tools, technieken en adviezen kan een organisatie de servicemedewerkers geven om ook tijdens een crisis de klanten van een zo goed mogelijk antwoord te voorzien? Uit onderzoek van […]...

In communicatie en voorlichting is onder de makers en bedenkers van content diversiteit nog ver te zoeken. En dan heb ik het niet alleen over huidskleur, maar ook over culturele achtergrond, economische en maatschappelijke positie, mindset en opvattingen. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat contentstrategie in de breedte beter aansluit bij groepen mensen die we […]...

Grote business- of productvragen oplossen is geen lachertje. Zeker wanneer we zulke problemen proberen aan te pakken tijdens teammeetings. Traditionele meetings kunnen vaak zeer onproductief zijn. In veel gevallen raken mensen hun focus kwijt en is de motivatie soms ver te zoeken. In het slechtste geval kom je er niet aan toe om die cruciale […]...

Commerciële nieuwsbrieven worden maar weinig van kop tot footer gelezen door ontvangers. Vaker wel dan niet verdwijnen deze mailings, met veel inspanning en tijd gemaakt, linea recta in de digitale prullenbak. Hoe zorg je ervoor dat je mailings beter gelezen worden? Met name op het gebied van profielverrijking valt nog een wereld te winnen. Zowel […]...

“De werkomgeving is anders, de tools zijn aangepast… nu moeten we medewerkers helpen bij de veranderingen.” Aan het woord is Dion Hinchcliffe, thought leader op het gebied van digitale strategie, de digitale werkplek, future of work en enterprise IT. “En… we moeten de tijd nemen om te kijken of we zinvol bezig zijn.” Dion Hinchcliffe […]...

Wereldwijd zijn er 3,8 miljard gebruikers op social media, dat is bijna de helft van de wereldbevolking. En dit aantal groeit alleen maar. Dagelijks stijgt het aantal gebruikers, berichten die geplaatst worden en de gebruiksduur. Maar welke platformen zijn favoriet? En welke zijn de kleine spelers? Het socialmedia-universum in beeld gebracht Visual Capitalist wilde op […]...

Je bent niet tevreden met bepaalde werknemers, zou meer winst willen maken of je hebt het plafond van je onderneming bereikt. Dat gebeurt elk bedrijf wel eens. Dan is het tijd om structuur aan te brengen in je organisatie. Als je de interne structuur op orde hebt, kun je aan een groeispurt beginnen. Aan de […]...

Als we praten over online ambassadeurschap, dan hebben we het eigenlijk over verhalen vertellen. Goede en échte verhalen. Verhalen die resoneren. Jan van der Aa en Vincent Mirck werken op de Corporate Communicatie-afdeling van VodafoneZiggo en weten als geen ander deze verhalen uit deze organisatie naar boven te halen. Hoe ze dit doen, dat is […]...

“We blijken sinds dit jaar tot zoveel creativiteit en oplossingsgerichtheid in staat.” Aan het woord is Marianne Sturman, expert op het gebied van (samen)werken op afstand en thuiswerken. Hoe ziet zij de future of work en welke rol ziet zij voor leidinggevenden? Marianne Sturman is oprichter en directeur van Moneypenny, en is van mening dat werken […]...