Location based marketing blog

Laten we eerlijk zijn: klantbeleving staat bij veel B2B-organisaties wel op de agenda, maar het echte verschil wordt zelden gemaakt. De gemiddelde Net Promoter Score (NPS) in Nederland blijft hangen op +17. Daarmee is de...

“We hebben onze beste kwartaalcijfers ooit!” riep de marketingdirector van Nokia in 2007 enthousiast, terwijl Steve Jobs op datzelfde moment de iPhone onthulde. We weten allemaal hoe dat afliep. Nokia, ooit toonaangevend, richtte zich volle...

Sinds AI steeds meer wordt geïntegreerd in het dagelijks leven, horen we steeds vaker dat AI contentcreatie zal overnemen. Persoonlijk denk ik dat het wel meevalt. Als contentmaker maak ik veel gebruik van Adobe-programma’s, maar...

In 2000 voor Christus begonnen Griekse aardewerk-bedrijven zichzelf al te onderscheiden door hun potten herkenbaar te maken. Een van de eerste bekende vormen van marketing. Honderden jaren en duizenden veranderingen in marketing verder, zijn we...

AI maakt marketeers niet overbodig, maar door AI verschuift hun werk van operationeel naar strategisch. Toch zie ik dat veel marketeers vooral afwachten. Logisch misschien, maar ook zonde. Want wie nu begint met slim experimenteren,...

Waar je als bedrijf vroeger leunde op koude acquisitie en de inzet van statische formulieren, ligt de nadruk nu meer op directe interactie en personalisatie. Iedereen verwacht snelle antwoorden, of het nu via de mail,...