Location based marketing blog

Het thema ‘identiteit’ raakt alles, van gesprekken thuis tot de headlines in het nieuws. Identiteit benadrukt onze uniekheid en de verschillen tussen elkaar. Je kan voordelen ervaren door hoe de maatschappij je ziet. Terwijl anderen dagelij...

Duurzaamheid speelt een steeds prominentere rol in marketing. Verpakkingen bevatten minder plastic. Materialen worden milieuvriendelijker. De productieketen verloopt schoner en eerlijker. Dit zijn natuurlijk goede ontwikkelingen, maar voor marketeers v...

Sinds Adobe in 2018 het roer overnam, heeft Magento zijn positie versterkt als een van de meest vertrouwde platforms voor het bouwen van webshops. Maar waarom kiezen zoveel bekende merken voor Magento? Wat maakt dit e-commerce-systeem zo krachtig? Lees...

Digitale toegankelijkheid of accessibility is de mate waarin digitale systemen en informatie toegankelijk zijn voor alle gebruikers, ongeacht hun beperkingen. In een wereld die steeds meer wordt bepaald door digitale interacties, zou je verwachten dat ...

Uit een grondig vergelijkingsonderzoek naar de online aanwezigheid van 74 onderwijsinstellingen – mbo, hbo en wo – blijkt dat het digitale onderwijslandschap opvallend divers is. Studentenwerving is op elke website van een onderwijsinstelling belangrij...

Formats. Je komt ze iedere dag tegen. TV-programma’s, tijdschriften en zelfs retailers zijn gebouwd op formats, ofwel ‘formules’. Ook de commercials die je dagelijks om de oren vliegen, zijn allemaal formats, alleen noemen ze dit in de recl...

Recent kreeg het internationale reisbureau TUI ernstige kritiek te verduren door hun weergave van Suriname in een reisadvertentie. Dit voorval dient niet alleen voor TUI, maar ook voor organisaties wereldwijd als een belangrijke waarschuwing. Het laat ...

Ik herinner me dat er tijdens mijn studie marketing aan de universiteit maar één vak was dat zich richtte op digitale marketing. En dat we eigenlijk alleen maar leerden dat social media het volgende grote ding was, en je daar écht iets mee moest doen o...

Wil je je als organisatie onderscheiden? Dat kan door liefdevol te zijn. Liefdevol naar je medewerkers, leveranciers en klanten. Zo vergroot je de Return on Love (ROL). Het idee achter ROL is dat wanneer liefde deel uitmaakt van de cultuur van het bedr...