Location based marketing blog

Inmiddels is het niet meer weg te denken uit de marketing-mix: de inzet van influencers ter promotie van merken en producten. Maar als we steeds meer geld stoppen in het aannemen van content creators, hoe kunnen we dan zorgen dat de return on investmen...

Nederland en de Europese Unie werken aan een soort officieel online paspoort. Daarmee kunnen mensen betrouwbaar aantonen dat ze zijn wie ze zeggen dat ze zijn, ook over de grens heen. Dit gaat enorme gevolgen hebben voor burgers, bedrijven en overheden...

Veel nieuwe productlanceringen falen. Hoe zorg je dat die van jou wél een succes wordt? In dit artikel geef ik je tips en deel ik 4 geweldige voorbeelden van lanceringsmails ter inspiratie voor je eigen campagnes. Daarnaast lees je wat een pre-launch e...

Social media staan dag en nacht aan en vragen constant om nieuwe content. Meer, beter, sterker, mooier, groter, slimmer… Wie het hardst roept en het meeste budget in advertising pompt, heeft het meeste succes. Toch? Ik ging in gesprek met Tim de Broeke...

We weten: er is een duidelijk verschil tussen brand- en performancemarketing. We kennen ook allemaal de grafiek waarin performancemarketing vooral kortetermijnsucces laat zien, en brandmarketing krachtig blijkt op de lange termijn. Een combinatie van d...

Je komt ze steeds vaker tegen: nudges. Van smileys op de energierekening die ons de thermostaat naar beneden laat draaien, tot de bromvliegen op urinoirs die de schoonmakers het nodige werk uit handen nemen. Hoe zit dat in de supermarkt? Kleine verande...

Binnen employer branding draait het allemaal om het trekken van nieuwe medewerkers en het behouden van bestaande medewerkers. Om dat voor elkaar te krijgen kan je duizend-en-één dingen doen. Of duizend-en-twee dingen. Voordat je het weet, zie je door d...