Location based marketing blog

Hoe verleidelijk is het? Je gewoon richten op het grootste marktsegment. Daar waar de meeste klanten zitten. Klinkt logisch, toch? Maar zal ik je iets vertellen: in dat segment zitten waarschijnlijk ook de meeste concurrenten. Iedereen probeert de grote (en de grote hoeveelheid) vissen te vangen. Wellicht is het slimmer je marketing-inspanningen te richten op […]...

Waar staan we met contentmarketing? Komen de voorspellingen die begin dit jaar zijn gedaan een beetje uit? Ik sprak met dé experts op het gebied van contentmarketing over waar we nu staan én zij nemen geen blad voor de mond: er is nog flink wat werk aan de winkel… Contentmarketing: integreren met andere marketingelementen Carlijn […]...

Twee nieuwe opties in de LinkedIn Campaing Manager maken het mogelijk om advertenties specifieker te targeten. Wat houden deze advertentie-mogelijkheden in voor jou als adverteerder? In dit artikel heb ik het voor je op een rij gezet. LinkedIn introduceert twee nieuwe retargeting opties, als uitbreiding op de huidige opties. Namelijk: retargeting op basis van kijkgedrag […]...

Heb je je wel eens afgevraagd wat er gaat gebeuren met maaltijdbox-services als de crisis voorbij is? Misschien werk je wel in de branche, kijk je naar toekomstige mogelijkheden of ben je gewoon nieuwsgierig naar het effect van de intelligente lockdown. In dit artikel ga ik dieper in op de langetermijneffecten van de pandemie op […]...

“Schrijf jij eens een artikel over cookies,” droeg mijn baas mij op bij de maandagochtendkoffie. Ik keek hem vertwijfeld aan en antwoordde: “Ik ben een copywriter. Ik begrijp helemaal niets van cookies.” Waarop hij zei: “Daarom ben jij zo perfect voor de klus. Niemand snapt cookies. Wanneer jij er als leek onderzoek naar doet slaag […]...

Het strijdtoneel voor B2B-marketing en -sales bevindt zich inmiddels vrijwel volledig online, een plek waar alles draait om klantervaringen. Bedrijven geven grof geld uit aan de nieuwste martech-oplossingen* om hun concurrentie voor te blijven en de B2B-consument voor zich te winnen. Maar er klopt een nieuwe generatie B2B-kopers op de deur, die meer eist dan […]...

Niet iedereen staat stil bij dat de online wereld heel anders wordt ervaren door mensen met een functiebeperking. Zoals blindheid, doofheid, motorische of cognitieve beperkingen. In sommige gevallen zijn websites of delen van websites voor hen zelfs helemaal niet te gebruiken. Dat moet anders. In dit artikel lees je wat toegankelijkheid inhoudt, waarom het belangrijk […]...

Google neemt vanaf 2021 Google Page Experience op in het algoritme. Klinkt belangrijk. Wat is het eigenlijk en wat betekent het voor jou? En moet je nu als een malle je site gaan optimaliseren om niet achter te lopen in de rankings? Stay calm and read on. Wat is Google Page Experience? Google Page Experience […]...

Veel grote organisaties hebben meer dan één website in de lucht. Hoe meer websites, hoe complexer het beheer. En hoe hoger de kosten. Nog uitdagender is het als die websites ook nog eens verschillende interne eigenaren hebben. Bekend probleem? Het kan eenvoudiger. Met een multisite beheer je maar één omgeving. Toekomstbestendig beheermodel voor websites Ondanks […]...

Tegenwoordig is het bijzonder makkelijk om een website op te zetten. Er zijn talloze templates beschikbaar, gratis libraries en hele goedkope diensten waarmee je binnen een uur een site op kunt zetten. Hierdoor zijn er heel veel websites. Hoe zorg je dat die van jou eruit springt? In dit artikel deel ik drie belangrijke ingrediënten […]...