Location based marketing blog

Podcasts schieten als paddenstoelen uit de grond… En dat is ook niet zo gek, want de populariteit blijft stijgen. Een op de vier Nederlanders (26%) luistert dit jaar maandelijks naar een podcast. Twee jaar terug was dat nog net iets minder dan een op de vijf (18%). En de verwachting is dat dit alleen maar […]...

Het is geen nieuws dat video populair is op social media. Door video als contentvorm te gebruiken, krijg je veel bereik en vergroot je je naamsbekendheid. Als advertentie, promo voor een nieuwe dienst of product of een tutorial: je hebt video’s in allerlei soorten en maten. Maar over dat laatste bestaat soms wat verwarring. Want […]...

Als een bedrijf een veranderingsproces inzet, associëren we dat vaak direct met de komst van nieuwe technologie. Toch klopt die aanname in de praktijk niet. Weliswaar gaan veel veranderingen of transformaties gepaard met nieuwe technologieën, maar technologie alleen is onvoldoende om oprecht te veranderen en de daarmee gestelde doelen te bereiken. Echte verandering gaat namelijk […]...

Tot voor kort gold er in Amerika een gouden regel voor CEO’s: mocht je in de verleiding komen om over politiek te praten: NIET DOEN. Maar de wereld verandert snel. In deze nieuwe werkelijkheid vragen – of zelfs eisen – consumenten over de hele wereld dat CEO’s een standpunt innemen over onderwerpen zoals discriminatie, klimaat en mensenrechten. We […]...

Zou biermerk Corona van naam moeten veranderen, nu het kan worden geassocieerd met het virus? Dat is een vraag die ons bezighoudt. We legden het daarom aan de Frankwatching-lezers voor. We ontvingen veel reacties, waarbij de meerderheid aangeeft dat het een sterk merk is dat z’n naam beter kan behouden. Naast de interessante inzichten uit […]...

Ik schrijf dit artikel met de belofte dat ik slechts één keer het woord Corona gebruik. Dat was ‘m dus al. Hoe de stand van de wereld er op het moment uitziet, dat hoef ik niemand te vertellen. Wel probeer ik zo goed mogelijk de vertaling te maken naar de impact op de arbeidsmarkt en […]...

Er zijn al veel blogs geschreven over de synergie tussen SEO en SEA. Toch vind ik dat er maar weinig geschreven wordt over de samenwerking tussen Google Ads en Google Search Console. Door Google Search Console en Google Ads te koppelen ontvang je veel verborgen data. In dit artikel leg ik uit hoe je deze […]...

Merken zonder een sterke identiteit lopen het risico om niet opgemerkt en niet ‘op waarde geschat’ te worden. Wil jij de identiteit en daarmee de herkenbaarheid van je merk versterken, voor waardevolle connecties met doelgroepen en succesvolle (digitale) marketingstrategieën? Met dit artikel help ik je graag op weg, en bespreek daarvoor 3 cruciale bouwstenen. Externe […]...

Wil je meer organisch verkeer naar je website? Een veelgehoorde tip is dan: ga bloggen! Dit kan zeker helpen, maar de manier waarop je het doet is nog veel belangrijker. Je kunt wel lukraak gaan bloggen, maar de kans dat veel mensen jouw blogs lezen is klein. En wat je daarnaast niet moet vergeten is […]...

Wanneer je adverteert op het internet moet je werken met de beperkte ruimte die je krijgt. Bovendien moet je opvallen tussen de duizenden advertenties van je concurrenten. Deze zaken zorgen ervoor dat ondernemers en marketeers trucjes toepassen om hun advertentie beter te laten scoren. Soms werken deze trucs echter averechts. Wanneer we kijken naar de […]...