Location based marketing blog

Google E-A-T staat voor Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness en komt van de Google Search Quality Evaluator Guidelines. Deze guidelines worden gepubliceerd door Google om webmasters en bedrijven te laten begrijpen waar Google naar zoekt in een webpagina. Het gaat om een website met een hoog kennisniveau in een bepaald vakgebied, om een goede online reputatie […]...

Van de big five tot het marketingbureau om de hoek: er zijn een heleboel agencies. Hoe verschillen ze van elkaar? En is er überhaupt wel een verschil tussen de agencies? Doen die uiteindelijk niet allemaal hetzelfde? Het aanbod aan agencies is groot, dat klopt. Maar ze doen zeker niet allemaal hetzelfde. Om het overzicht te […]...

Wat is het doel van je digital workplace of digitale werkomgeving? Natuurlijk: interne communicatie, medewerkers informeren. Of juist meer samenwerking en communityvorming. En dan is er ook nog zoiets als interne dienstverlening, bijvoorbeeld door HR of facilitaire zaken. Daarover heb je vast weleens iets gelezen. En soms zijn dat open deuren. Maar we zien dat […]...

Als team is het belangrijk productiviteit inzichtelijk te maken. Maar wat je ook zeker niet moet vergeten zijn emotionele check-ins. Meer openheid en kwetsbaarheid naar elkaar toe. En om eerlijk te zijn, dit was voor mij ook even lastig. Maar als eenmaal de kop eraf is, en je dit consequent blijft doen, gaat het steeds […]...

Column – Er gaat geen dag voorbij of ik hoor ondernemers over het belang van uniek, geloofwaardig en zichtbaar zijn. Man man man, we praten en schrijven er wat over af. Kunnen we nu eens stoppen met die loze kreten? Je kunt uniciteit, geloofwaardigheid en zichtbaarheid namelijk vergeten als je begrijpt waar het bouwen van […]...

Als je leider bent, kijkt iedereen naar jou. Maar wist je dat je voor succesvol leiderschap ook veel naar jezelf moet kijken? Dat je je als leider kwetsbaar op moet durven stellen en fouten moet durven maken? Fouten die je hele team moet kunnen zien, nota bene? Uiteraard ben je niet de enige die zich […]...

Social listening zet je in om in contact te komen met (potentiële) klanten. Je gaat hiermee het gesprek met ze aan over gedeelde interesses. Het is een eerste stap, daarna volgt een bezoek aan je site en conversie, met aansluitend de juiste customer care. Met social listening kun je het online gesprek met je (nieuwe) […]...

Vanaf het moment van de lancering afgelopen zomer is het Reels-tabblad in Instagram razend populair. Instagram Reels is dé tool waar je wat betreft creativiteit helemaal in los kunt gaan. Maar wat maakt deze functie nou zo snackable, creatief én relevant voor jouw organisatie, wat zijn de verschillen met TikTok én met welke tips kun […]...

De cryptocurrency markt blijft zich doorontwikkelen en begint langzaam zijn vruchten af te werpen. In dit artikel leg ik uit hoe deze blockchain-technologie het internet gaat veranderen. En ik zal de meest invloedrijke toepassingen van dit moment met je delen. Een korte introductie Even een korte introductie over wat cryptocurrency precies is. Een cryptocurrency is […]...

‘Marketing is de kunst van het manipuleren van de zwakheden van de mens’. Dit is het beeld dat marketeers achtervolgt. Dat herken ik. Terwijl we juist zoveel meer kunnen betekenen. Daarom is het tijd om van dat stereotype af te komen en ons te richten op dat wat marketeers zouden moeten doen: het activeren van […]...