Location based marketing blog

In een tijd waarin de digitale ervaring van klanten centraal staat, heeft Watermelon een innovatieve nieuwe functie geïntroduceerd. Deze functie verandert de manier waarop bedrijven met hun klanten communiceren door (generatieve) AI-gestuurde chatbots ...

We weten het allemaal: social media is een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie. De hoeveelheid aan socialmedia-platformen is groot en per platform deel je weer wat anders en op een ander tijdstip. Om chaos en stress te voorkomen, staat er ee...

Een uitleganimatie is een animatie die iets uitlegt. Ok, dat is een open deur. Het is een (meestal) korte animatie die de klant, bezoeker of prospect op toegankelijke wijze de belangrijkste dingen vertelt. Ben jij op zoek naar tips voor het gebruik van...

Bol lanceert binnenkort een nieuw sponsored products advertentiesysteem. Deze verschuiving opent nieuwe deuren voor adverteerders en verkopers op Bol, maar ook voor de marketplace zelf. Wat kun je met dit nieuwe systeem? Wat zijn de verschillen met het...

Merken gebruiken AI maar al te graag als publiciteitstrekker. En dat slaat aan. In dit artikel belicht ik 5 merken die op innovatieve wijze AI hebben omarmd, óf juist niet. De integratie van kunstmatige intelligentie, artificial intelligence (AI), in m...

In de dynamische wereld van SEO, waar algoritme-updates het speelveld voortdurend veranderen, staat het creëren van nuttige en betrouwbare content centraal. Deze benadering, die de gebruiker op de eerste plaats zet, vormt de kern van elke succesvolle S...

Zoals waarschijnlijk elke marketeer nu inmiddels weet, komt het einde van third-party cookies er nu snel aan. Browsers zoals Firefox hebben third-party cookies al verwijderd, maar Google (Chrome) is daar nu ook mee begonnen. Het is een relevante ontwik...

Mag je de blooper van een ander gebruiken om er je eigen producten of diensten mee aan te prijzen? Wat zeggen onze wetten en de voorwaarden van de socialmedia-platforms daarover? Welk risico loop je dan eigenlijk? Welk socialmedia-platform? Wat wel en ...

De gebruiksfase in de customer journey wordt vaak vergeten door marketeers. Logisch, want het is een fase die tussen marketing en sales plaatsvindt. Toch levert investeren in deze fase een betere Customer lifetime value (CLV) op. Ik leg het principe ui...

‘Wie moet ik volgens jou volgen op het gebied van AI, Edwin?’ Ik krijg die vraag regelmatig, en noem altijd meteen de naam Ethan Mollick. Ethan is een Amerikaanse AI-wetenschapper die zijn conclusies en adviezen altijd perfect kan onderbouw...