Location based marketing blog

‘Data Never Sleeps’. Dat doet het inderdaad niet, want wat hebben we wereldwijd weer een hoop gedaan online. Van even je e-mail checken tot de nieuwste artikelen van Frankwatching lezen: het speelt zich allemaal online af. Wat gebeurt er elke 60 second...

Iedereen heeft een favoriete superheld. Of je nu team Batman of team Superman bent. De invloed van de iconische figuren is niet te ontkennen. Maar waarom hebben deze karakters zo’n grote aantrekkingskracht? Het antwoord zit in hun perfect uitgevo...

Transformatie. Het idee van een verregaande of meer fundamentele verandering is iets waar steeds meer organisaties mee stoeien. Voorheen betrof dit vooral de digitale transformatie. De term wordt nu steeds vaker toegepast in andere domeinen, zoals in d...

Begin deze maand schreef ik over mijn onderzoek naar de merkstrategie van Sinterklaas. Dit artikel ontving een hoop leuke reacties, en via de onbegrensde wegen van het internet bleef het zelfs op de Noordpool niet onopgemerkt. Kort nadat de Sint het la...

Met de wereldwijde gekte rondom generatieve AI, kan je je bijna niet voorstellen dat dit eigenlijk nog maar een jaar geleden is ontstaan. En ook niet snel weg zal gaan. Het aantal nieuwe gave tools en upgrades in de afgelopen 12 maanden was verbazingwe...

Op het gebied van online marketing speelde er een hoop in het afgelopen jaar, maar jullie voorkeur was helder. Er werd gesmuld van alles wat over trends, strategie, SEO en AI-tools gaat. Daarom bundelden we de best gelezen artikelen over deze topics vo...

Smullen geblazen. Want traditiegetrouw lanceerden de grote merken van Nederland onlangs weer hun duurste campagne van het jaar: de kerstcommercial. Van HEMA’s schattige Siepie tot de wasbeerheld van Lidl en van AH’s eenzame Ome Ko tot vakantievierende ...

Wanneer luister jij een podcast? In de file? Tijdens de afwas? Of tijdens het uitlaten van je hond? In dit artikel hebben we de beste podcast-tips verzameld vanuit de Frankwatching-community en daarbuiten. Voor een drukke werkdag starten met meditatie,...

Nu 2024 voor de deur staat, is het tijd voor deel 2 van de opvallendste mediamomenten van 2023. Bij het nadenken over de afgelopen maanden gaan onze gedachten natuurlijk onder andere uit naar de oorlog tussen Israël en Hamas, Oekraïne en Rusland en de ...

Eind 2024 stopt Google Chrome met third-party cookies. Dit brengt ingrijpende veranderingen teweeg in het advertentielandschap. Terwijl privacyactivisten de verandering toejuichen, staan adverteerders voor de uitdaging om hun strategie te herzien. In d...