Location based marketing blog

Column – Ik neem jullie even mee in het vervoeren van kleine kinderen op de achterbank. Dat moet natuurlijk in een autozitje. En dat zit tegenwoordig niet meer in de gordel, maar met een kliksysteem helemaal vast aan de achterbank. Fijn, want dan...

Neuromarketing – het gebruik van fysiologische metingen (zoals van hersenactiviteit) om consumentengedrag te begrijpen – roept zowel fascinatie als bezorgdheid op. Maar wat zijn precies de ethische zorgen van consumenten over neuromarketing...

We waren onlangs getuige van een historische Amerikaanse presidentsverkiezing. Donald Trump keerde terug naar het Witte Huis, tot verbazing van velen. Maar niet van iedereen. Een groep onderzoekers had dit resultaat al maanden geleden voorspeld –...

Waarom is slechts 0,005% van de bedrijven zó succesvol met marketing dat ze exponentieel groeien, terwijl anderen dat niet doen? Wat doen zij, vaak Unicorns, anders? Is er iets wat ze fundamenteel anders doen? Zeker, het is zelfversterkende marketing, ...

Door social media als strategisch speelveld te benutten, kwamen merken het afgelopen jaar steeds dichter bij hun publiek. In 2024 gaf AI een creatieve versnelling, werd short-form video de norm, en werd de kracht van user-generated content opnieuw beve...

Het loont in e-commerce-land om creatief en onderscheidend te zijn. Als merk, maar ook in de tactieken die je gebruikt om jouw shop te laten groeien. Daarom licht ik in dit artikel 8 onderbenutte e-commerce-tactieken toe, zodat jij ze alleen nog maar h...

Het loont in e-commerce-land om creatief en onderscheidend te zijn. Als merk, maar ook in de tactieken die je gebruikt om jouw shop te laten groeien. Daarom licht ik in dit artikel 8 onderbenutte e-commerce-tactieken toe, zodat jij ze alleen nog maar h...

We zeggen het elk jaar opnieuw, maar dit jaar zijn de technologische veranderingen écht baanbrekend. In 2024 zorgde de massale adoptie van AI-tools zoals ChatGPT en DALL-E voor een radicale verschuiving in onze communicatiestrategieën. Wat begon als ee...

Kunstmatige intelligentie (AI) biedt ongekende mogelijkheden om efficiënter en slimmer te werken. Maar als marketeer wil je vooral praktische handvatten. Nou, die heb ik voor je. Mét voorbeelden. Ik vond deze handvatten in het onlangs verschenen boek ‘...

De kern van het werk als communicatieprofessional blijft hetzelfde: het opbouwen van verbindingen tussen mensen door betekenisvolle communicatie. Dat is niet gemakkelijker geworden met alle nieuwe mogelijkheden. Wat kunnen we nu nog van Aristoteles, de...