Location based marketing blog

Jij hebt het geliefde communicatieadvies ‘Schrijf zoals je praat’ vast weleens gekregen of gegeven. Zelf heb ik ‘m regelmatig geadviseerd aan anderen, omdat hun teksten zo taai zijn. En spreektaal veel leesbaarder lijkt dan schrijftaal. Lijkt, inderdaa...

In de huidige krappe arbeidsmarkt is het voor organisaties niet alleen belangrijk om talent aan te trekken, maar ook om nieuwe medewerkers te binden en te behouden. Zeker gezien de verwachting van onder meer het UWV dat de krapte alleen nog maar zal to...

Het voelt soms alsof de apps op onze mobiele telefoons ons afluisteren. Zoek je naar een nieuwe fiets, een vakantiehuisje in de Ardennen of een recept voor glutenvrije brownies, dan zie je later gegarandeerd advertenties hierover verschijnen. Is het wa...

Niet alleen generatieve AI-modellen, maar ook steeds meer organisaties lijken wel te hallucineren rondom de inzet van technologie. Het moet allemaal zo snel mogelijk, het liefst gisteren, worden geïmplementeerd, om maar snel met resultaten te komen. Ma...

Podcasts groeien al jaren in populariteit. Inmiddels luistert bijna de helft van de Nederlanders wel eens een podcast. Maar podcasts zijn niet alleen interessant voor de luisteraars; ze bieden ook kansen voor bedrijven. Wel eens gedacht aan adverteren ...

Hoe balanceer je directe verkoop en het opbouwen van een sterk merk? Performance marketing (PM) heeft meestal een directe impact op de verkoopcijfers. Dit werkt als een endorfineboost voor marketeers. De cijfers leveren het bewijs, toch? Het is daarom ...

Als je weleens een video maakt, dan weet je dat de wereld van videotechnologie ontzettend hard aan het veranderen is. Hoe veranderen je telefoon, apps en AI-tools de manier hoe je video’s maakt? En wat blijft er WEL hetzelfde? Ja, het is cliché, maar w...

Heb je soms het gevoel dat je als contentprofessional alleen maar content aan het produceren bent, zonder te weten waar het eigenlijk goed voor is? Dat je als communicatieprofessional meestal achter de feiten aanloopt? Dat je steeds in de zendmodus sta...

Er zijn nu veel fusies en overnames gaande in de wereld van agencies. Kleine en grote bureaus lijken hun krachten steeds meer te bundelen. Ook investeerders tonen meer interesse in deze markt. Hoe beïnvloedt dit de bedrijfsstrategie van agencies? En wa...