Location based marketing blog

Instagram heeft weer een aantal nieuwe updates die eruit springen. Zijn ze jou al opgevallen? Wat zijn deze nieuwe features en hoe werken ze precies? Van functies binnen de post-editor waardoor je geen externe app meer nodig hebt voor de edit, naar een...

Als bureau-eigenaar of projectmanager bij een agency hoor je je creatieve collega’s ongetwijfeld weleens zuchten: “Is uren schrijven nou écht nodig?” En geef ze eens ongelijk. Want als dat ene baanbrekende idee ‘s avonds tijdens een wandeli...

Stel je eens voor dat je voor een rijtje met huizen staat. Zelf visualiseer ik altijd een rijtje huizen zoals aan de Amsterdamse gracht. Aan de buitenkant zien de huisjes er allemaal verschillend uit. Je hebt geen idee hoe de binnenkant eruitziet, maar...

Wat maakt de HR-gesprekscyclus contraproductief? In dit artikel, de derde in de reeks van vier, sta ik stil bij de vraag waarom de ‘moderne’ gesprekscyclus medewerkers passief en vleugellam maakt. Dat heeft voornamelijk te maken met ‘wie’. Bijna altijd...

Ken je dat, dat je eigenlijk wat meer tijd wil hebben voor bepaalde werkzaamheden? Bijvoorbeeld voor een communicatieplan of strategische aanpak? Jij en je team komen er steeds niet aan toe, want het dagelijkse werk roept harder en moet NU af. Hoe leg ...

Marketing is per land anders. Er zal overal wel een ‘NIMA’ zijn die 4 P’s, 7 V’s, AIDA en SMART uitdraagt, maar de details worden toch ingevuld door de markstructuur, het medialandschap, de wetgeving, de concurrentiepositie. Maar het belangrijkst van a...

Google Ads. Je kan er bijna niet omheen als je zoekverkeer wil opvangen. Maar hoe zet je het nou zo efficiënt mogelijk in? In dit artikel geef ik je 5 tips om je op weg te helpen. Tip 1: Kies voor longtail-zoekwoorden Met Google Ads kan je op (bijna) i...

Traditioneel leidde de toestroom van klanten (en daarmee klantcontacten) tijdens de drukke novembermaand in retail tot het aannemen van extra personeel. Maar personeel vinden in de huidige markt is lastig. Ondanks dat organisaties wellicht wel willen o...

Het begin van een nieuwe baan is vaak een periode van hoge betrokkenheid en enthousiasme. In deze ‘honeymoon-periode’ voelen nieuwe medewerkers zich welkom en gemotiveerd om een goede indruk te maken. Toch blijkt uit onderzoek dat deze betr...