Location based marketing blog

Column – Lange dagen, veel uren wordt vaak gezien als een gevierde arbeidsethos. In 1 van mijn vorige columns* schreef ik over het onderzoek van Nature over tijdschaarste, waarin mensen die lang werken gezien worden als de ‘ideale werkers’ en deg...

Verbaas jij je ook vaak over hoe het gaat in organisaties? En vraag je je weleens af waarom de mensen in die organisaties reageren zoals ze doen? Besef dan dat mensen onvoorspelbaar zijn en irrationeel gedrag vertonen. Hoe kun je hiermee omgaan? Hoe ko...

De kosten van het fenomeen retourzendingen zijn enorm, voor zowel online retailers alsook voor het milieu. Inzet van augmented reality (AR) in de online winkelervaring kan helpen door consumenten de mogelijkheid te geven producten digitaal uit te probe...

Welke handige apps en tools gaan jouw zomer nog leuker maken? Een app/tool voor het vinden van een overnachtingsplek als je met je bus of camper eropuit bent, voor het maken van toffe vakantiekiekjes en het vinden van de leukste plekken in een onbekend...

60% van de HR-professionals geeft employee experience een (zeer) hoge prioriteit in hun organisatie. Toch maakt maar 1 op de 5 organisaties écht meters. Wat kunnen we leren van de koplopers in EX? Bovenstaande cijfers komen naar voren in het onderzoek ...

Wij hadden in 1992 een wereldprimeur toen AMEV best begreep “dat niet iedereen hetzelfde is”. In een tv-reclame voor levensverzekeringen (op het hoogtepunt van de aids-epidemie, nota bene!) lieten ze zomaar twee gay stellen, én een lesbisch koppel zien...

Het EK gaat bijna van start! De selectie is compleet, hoofdbanden zijn ingekocht, oefenwedstrijden zijn gespeeld en Nederland is klaar voor Euro 2024 in Duitsland. Lees over meer dan 20 inhakers en een playlist met 50+ video’s van verschillende o...

Stel je eens voor dat 50% van alle bestellingen onder de twee kilo naar een ophaaladres (zoals een postbus of postkantoor) gestuurd worden. Hoeveel CO2 zou dat dan schelen? Of dat we alle kennis en expertise die we hebben over Cialdini verleidingstechn...

De inzet van kunstmatige intelligentie is een keerpunt voor bedrijven wereldwijd, waarbij de traditionele aanpak van klantenservice ingrijpend verandert. Waar voorheen de interactie tussen mens en mens centraal stond, zorgen AI-chatbots nu voor een ges...

Google weet alles, maar Google ziet niet altijd alles. Wat je niet ziet, kan je niet weten, toch? Sommige mensen zoeken de grenzen op van het zoekmachine-algoritme van Google om snel hoger in de zoekresultaten te komen. Dit wordt ‘Black Hat SEO&#...