Location based marketing blog

De verplichting om AI-geletterd te zijn is een onderbelicht onderdeel van de AI Act. Dat moet elke organisatie al zijn per februari 2025. Hoe kun je dat goed organiseren? Wat is AI-geletterdheid? AI-geletterdheid gaat over vaardigheden, kennis en begri...

Ben jij altijd op zoek naar sterke content-ideeën waarmee je jouw socialmedia-kanalen kunt vullen? Dan komt een contentplanning goed van pas. Daarmee kun je vast vooruitkijken en belangrijke themadagen en inhaakmomenten noteren: een fijne leidraad. Of ...

De tijd dringt: de Meta Pixel – jarenlang een essentiële tool voor het volgen van conversies en gebruikersgedrag – wordt begin 2025 uitgefaseerd, zo meldt mijn contactpersoon bij Meta Support. Voor marketeers betekent dit een cruciale overgang naar de ...

Je website is in deze tijd vaak de plek waar potentiële klanten een eerste indruk van je krijgen. En zoals ze zeggen: de eerste indruk is enorm belangrijk. Een gebruiksvriendelijke website kan het verschil maken tussen een klant die bij jou blijft of v...

Met de Amerikaanse verkiezingen van 5 november 2014 laat dit artikel zien hoe de lessen van Rosser Reeves’ Unique Selling Proposition (USP)-strategie nog steeds relevant zijn in moderne campagnes. Wat kunnen we leren van campagnes als die van Eisenhowe...

In casestudies in de literatuur of uit het werkveld lezen we vaak over de grote meerwaarde die neuromarketing biedt aan marketinggerichte projecten.  Maar wat is de realiteit? Wat zijn de effectieve mogelijkheden? Wat is het verschil tussen de verwacht...

OpenAI’s nieuwe live zoekmachine ‘SearchGPT’, is onlangs gelanceerd voor betalende gebruikers. Sommige SEO-specialisten voelen hun businessmodel opnieuw op zijn grondvesten trillen. Is dit het begin van het einde voor traditionele SEO, of blijft Google...

Niets is leuker dan het positioneren van commerciële bedrijven, NGO’s, onderwijsinstellingen en zorgorganisaties. Ik help ze in dat proces graag tot een karaktervol merk te komen. Omdat veel organisaties kampen met dezelfde soort merkvragen en -uitdagi...

Met het verdwijnen van Google Optimize in september 2023 is de online marketingwereld een waardevol gratis hulpmiddel voor het uitvoeren van A/B-testen kwijtgeraakt. Deze tool maakte het mogelijk om eenvoudig te onderzoeken welke variant van een webpag...

Storytelling is in 2025 meer dan ooit de sleutel om echte relaties met je publiek op te bouwen. Als je tenminste onderbouwde en geloofwaardige verhalen vertelt die mensen raken. Wat moet je in 2025 als merk of organisatie doen op het gebied van storyte...