Location based marketing blog

Hoe werkt aandacht eigenlijk? Hoe kun je aandacht op een natuurlijke manier sturen naar de belangrijkste boodschappen van een reclame? En hoe hou je de aandacht vast als je ‘m eenmaal hebt? Lees hoe de neuromarketing-truc gaze guided editing je hierbij...

Je wil de wereld verbeteren met duurzame communicatie. Want zoals het nu gaat, gaat het echt niet goed. Je realiseert je dat het geen zin heeft om in je eentje op je zeepkist te staan. Je hebt medestanders nodig, mensen die zich bij jouw missie aanslui...

Door de 7 wetenschappelijk onderbouwde beïnvloedingsprincipes van Cialdini toe te passen, kun je inspelen op gangbare heuristieken en het onbewuste denken. Deze ‘wapens van invloed’ beheersen onbewust de keuzes die jij en je klanten maken. In dit...

Black Friday, een concept dat jaren geleden is overgewaaid vanuit de Verenigde Staten, is een dag, week of ondertussen zelfs een maand waar we niet meer omheen kunnen. Alles draait om kopen, kopen, kopen. Hebben we echt zoveel nieuwe spullen nodig? In ...

Onderbreek de routine van louter e-mails verzenden. E-mailmarketing is zoveel meer dan dat. Van doelgerichte segmentatie tot onweerstaanbare onderwerpregels die gegarandeerd leiden tot hoge conversieratio’s. Transformeer jouw e-mails van eenvoudi...

Ook komend jaar staat er weer een hoop te gebeuren op het gebied van employer branding. Dit komt door de aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt, maar ook doordat er nieuwe wensen zijn vanuit de werknemers. Daar kunnen organisaties goed op inspringen en ...

Hoe zorg je voor een echte connectie met je doelgroep? Daarvoor heb ik een nieuw woord geleerd: de ‘parasociale relatie’. Het is een eenzijdige vriendschap, waarbij de vriend je tips en aanbevelingen meegeeft. Dit zorgt voor een illusie van intim...

Een klant behouden kost vaak minder moeite, tijd én geld dan een nieuwe klant vinden. Toch gaat de aandacht vaak uit naar het laatste. Dat is zonde. Een loyaliteitsprogramma is een strategisch instrument om klanten betrokken te houden bij je product. D...