Location based marketing blog

Don’t build your house on rented land. In de contentmarketing-community wordt deze uitspraak veel gebruikt. Hiermee verwijzen we naar het hebben van een eigen content platform waarbij het bereiken van je subscribers niet afhankelijk is van externe part...

Stel dat je in de komende drie jaar 90% van al je digitale touchpoints wil personaliseren. Gewoon omdat je een ambitieuze marcom-specialist bent en je graag je online marketing verder professionaliseert. Vraag is dan alleen: hoe krijg je dat voor elkaa...

Het lijkt zo simpel: als je blije medewerkers hebt, krijg je enthousiaste klanten en vice versa. Medewerkers die het naar hun zin hebben zijn productiever, loyaler, meer betrokken en presteren beter. Dergelijk enthousiasme werkt aanstekelijk en heeft e...

Een persona maakt het gemakkelijker om je communicatie specifiek in te richten op één persoon en hiermee af te stemmen op de doelgroep. Ook helpt het om je te kunnen verplaatsen in je klant en wat objectiever naar je klanten te kunnen kijken. Maar waar...

Nu oktober is aangebroken, kan het inkoopseizoen voor de feestdagen beginnen. Ook al lijkt het wat vroeg voor Thanksgiving-plannen, Black Friday en Cyber Monday komen voor de e-commerce-ondernemer nu wel erg dichtbij. Voorbereidingen kunnen niet vroeg ...

Sinds deze zomer maakt Microsoft veel tamtam over Viva Engage, maar wat is het nou eigenlijk? Hoe verhoudt het zich tot Yammer en Teams? Wat zijn de nieuwe functies Storyline en Story? En wat kun je er als communicatieprofessional wel en niet mee? In d...

Twee jonge vissen zwemmen rustig een rondje. Onderweg passeren ze een oudere vis die ze vriendelijk groet en vraagt: ‘Goeiemorgen, jongens, hoe is het water?’ De twee jonge vissen zwemmen verder tot één van de twee de ander aankijkt en vraagt: ‘W...

Als ik soms de verpakkingen van producten in de supermarkten lees, dan lijkt het alsof ik een 7-gangen-maaltijd krijg, die in de ochtend is gemaakt in de streek waar het gerecht oorspronkelijk vandaan komt. De deceptie volgt thuis bij het uitpakken. He...

Consumenten ervaren een kwalitatief betere en toekomstbestendigere relatie met een merk als het menselijke trekjes vertoont. Het gevoel van verbondenheid met een merk wordt sterker naarmate consumenten daarin meer menselijke eigenschappen, persoonlijkh...