Location based marketing blog

De zoektocht naar het perfecte deuntje om je marketingcampagne te begeleiden kan soms voelen als een muzikaal mijnenveld. Een verleidelijke, goedkope “stockmuziek” uit een muziekdatabank klinkt dan als een aantrekkelijke optie. Wie houdt er...

Het is de taak van de strategische business-to-businessmarketeer (businessmarketeer) om een waardevolle bijdrage te leveren aan een gezond commercieel perspectief voor de toekomst. Dit is echter nog niet zo makkelijk. Als marketeer krijg je te maken me...

Mensen die niet kunnen genieten van een sterke inhaker, ze schijnen echt te bestaan. Ik hoor in ieder geval niet in dat rijtje thuis, want als ik iets snel like op m’n tijdlijn, dan zijn het wel inhakers. En dan bedoel ik niet die tenenkrommende en vee...

Deze maand viert McDonald’s het 40-jarige jubileum van de McNugget, door in de metaverse McNuggets Land te openen. Inclusief nugget-games en coupons voor gratis nuggets. De grootst mogelijke onzin, of geweldige marketing? De meeste organisaties d...

In de bruisende digitale wereld van 2023 staan Meta en X (voorheen Twitter) in de schijnwerpers van een boeiende technologische tweestrijd. Socialmedia-kanalen vernieuwen voortdurend om onze privacy en gebruikerservaring te versterken. Denk je dat het ...

Na een paar maandjes was het eindelijk publiekelijk beschikbaar in Nederland: Bard. Ik had hoge verwachtingen van het chatbot van Google. ChatGPT, de tegenhanger van Bard, is razendsnel super populair geworden en wordt tegenwoordig gebruikt voor van al...

Of je er nu actief een ontwerpt of niet, als marketeer heb je te maken met een customer journey. Dat is geen baanbrekend nieuws voor de meeste vakgenoten. De beste marketeers omarmen de customer journey, en zijn doelgericht bezig deze te doorgronden – ...

Wil je als neurodivergente werknemer duurzaam aan het werk blijven? Dan moet je werkplek vaak aanpassingen doen voor je ADHD, autisme, bipolariteit, hoogsensitiviteit of hoogbegaafdheid. Maar het moet niet alleen van je werkgever komen: hoe beter je je...

De Pirate Funnel van Dave McClure’s. Het See, Think, Do, Care-model van Google. Of het eeuwenoude AIDA-model van Elmo Lewis… Sla een marketingboek open en je vindt minstens één van deze funnel-modellen. En dat is niet gek, want het loont om...

Het is zo ver, de Pride-maand en de Queer & Pride Amsterdam zijn weer voorbij. Ieder jaar veranderen in deze periode het Nederlandse straatbeeld en de media in een kleurrijk festijn. De Pride-vlaggen worden er massaal bij gepakt en veel bedrijven h...